Дивно - amx_who, як я писав вище, на деяких гравцях що не є ботами все одно пише айпішник 127.0.0.1
Поки що не помітив закономірності в цьому.
--
Судячи з того що на карту не можна зробити воут - мабуть стандартні карти все таки не закинули. А взагалі на алькарі раніше було багато карт, але не в мапциклі і плюс був саме в тому, що їх можна було ввімкнути воутом, пограти і мапцикл продовжувався. Золоті часи були. ^_^
Закиньте на сервер всі дефолтні карти, щоб не доводилось волати про кожну окремо, велика справа.
--
Стасе, ти якось нелогічно реагуєш на мої зауваження і ідеї. Якось занадто особисто їх приймаєш чи що, я хз. Why so serious? Я викладаю свої думки зручним мені способом, якщо тобі не подобається мій стиль - це "сугубо твоя проблема", насправді ж я нікого в смертних гріхах не звинувачую і не ображаю.
Так, мене не було в той момент коли ви все тестували, і що? Не треба розводити дитсадок.
Те що я пишу тут свої зауваження і є моїм проявом ініціативи, тому що закинути карту на сервер саморуч я не можу за наочних обставин.
До речі, хто взагалі карти завантажує - MrSwat чи ти?
--
урон от эгона "0.3" от нормы
:) Ото я думаю, чому на одного бота треба 20 батарейок?
А серйозно, чому ви вважаєте що
когда какой-то умник заседает в комнате с егоном и сидит до окончания карты. Это не правильно.
?
Це абсолютно правильно. З точки зору "умника" неправильним може бути літання по карті на гаусі, але ми чомусь не розглянули таку версію.
Змінюючи дамагу егона ми тим самим надаємо перевагу гаусу і тим, хто ним користується, навіщо так змінювати баланс? Хотілося б почути більше одного відгуку. :)
Те саме стосується розтяжок на респах.
Те що зараз зроблено - фактично заборона ними користуватись. Це - не по-алькаровськи!
--
Впишіть, будь-ласка, в \valve\addons\jk_botti\jk_botti.cfg оце
Тут поміняно кількість ботів - від 0 до 4 і змінено коефіцієнти чату до мізерних. Поки грав - страшенно задовбали оті репліки про кокаколу і інші напої.
Зверніть увагу, навіть з такими мікро-коефіцієнтами вони все одно балакають відносно часто, я на локальному сервері перевіряв.
# This is the HPB_bot.cfg file (for Half-Life deathmatch & teamplay)
#
# Any line begining with '#' in the first column is a comment line
#
# The following commands are supported in the bot.cfg file:
#
# addbot - will add a bot using a random skin and the default bot skill level
# addbot <model> - will add a bot using the specified model with the
# default skill level.
# addbot <model> <name> - will add a bot using the specified model and
# player name and the default bot skill level.
# addbot <model> <name> <skill> - will add a bot using the specified model,
# player, and skill level (where skill level is 1 to 5, 1 being the
# best skilled and 5 being the worst skilled).
#
# botskill <skill> - change the default botskill level (1 to 5).
# skill level 1 is the best, skill level 5 is the worst.
#
# observer <value> - change the observer mode setting, 1=on, 0=off.
#
# botdontshoot <value> - change the botdontshoot setting, 1=on, 0=off.
#
# pause <timeout> - pause for the specified number of seconds before
# continuing with the commands in the bot.cfg file.
#
# min_bots <value> - configure the minimum number of bots that will run
# on this dedicated server.
#
# max_bots <value> - configure the maximum number of bots that will run
# on this dedicated server.
#
# bot_chat_percent <value> - sets the percent of time bot will use the
# "say" command to send a bot_chat (checked every 30 seconds)
# Allowed values are 0 - 100. The default value is 10.
#
# bot_taunt_percent <value> - sets the percent of time bot will use the
# "say" command to send a bot_taunt message after killing another
# player. Allowed values are 0 - 100. The default value is 20.
#
# bot_whine_percent <value> - sets the percent of time bot will use the
# "say" command to send a bot_whine message after being killed.
# Allowed values are 0 - 100. The default value is 10.
#
# bot_endgame_percent <value> - sets the percent of time bot will use the
# "say" command to send a bot_chat after end of game.
# Allowed values are 0 - 100. The default value is 40.
#
# bot_chat_tag_percent <value> - sets the percent of time bots will remove
# clan tags from player names. The default value is 80.
#
# bot_chat_drop_percent <value> - sets the percent of time bots will drop
# characters from chat messages. The default value is 10.
#
# bot_chat_swap_percent <value> - sets the percent of time bots will swap
# characters in chat messages. The default value is 10.
#
# bot_chat_lower_percent <value> - sets the percent of time bots will
# convert chat messages to all lowercase. The default is 50.
#
# bot_logo_percent <value> - sets the percent of time the bot will attempt
# to spray a custom spray logo after killing an opponent. The default
# value is 40.
#
# random_color <value> - sets whether or not you wish to spawn bots with
# random topcolor and bottomcolor values. Set the value to 0 to
# disable random colors. Set the value to 1 to enable random colors.
# The default value is 1.
#
# randomize_bots_on_mapchange <value> - create new random bots on mapchange
# instead of copying bots from previous map.
# The default value is 0.
#
# turn_method <value> - Select BotAim plugin aim-method to be used.
# 1 - old racc code
# 2 - new racc code
# The default value is 2.
#
# botthinkfps <value> - How many time per second bot reacts. Tune this down
# to reduce CPU usage.
# The default value is 30.
#
# bot_add_level_tag <value> - Add [lvlX] tag to bot name. X is replaced with
# bot's skill level (1-5).
# The default value is 0.
#
# autowaypoint <value> - Create waypoints automatically by collecting data
# on item locations and real player movements on map. Map must be
# reloaded to get newly added waypoint active. Also some players
# are required to be playing on map to create enough waypoints for
# bots to operate.
# The default value is 1.
#
# Any other commands in the bot.cfg file will be treated as server
# commands. For example, you can use "map mapname" (without the quotes)
# to select a specific map, or you can use "mp_forcerespawn 1" to turn
# on force respawn, or "kick # 1" to automatically kick player number 1.
#
# wait for 3 seconds
pause 3
# automatic waypoint creation
autowaypoint 1
# add [lvlX] tags to players
bot_add_level_tag 0
# modify bot connection times show on steam server list
bot_conntimes 0
# use teambalancing? server alse must use mp_teamlist in order to make this work.
# balance types:
# 0: disabled
# 1: balance on bot add and kick (with min/max bots) (default)
team_balancetype 1
# block bots joining these team by autobalancing:
#team_blockedlist "scientist;gman"
# Remove the comments on the 2 lines below to support a minimum and maximum
# number of bots running on a dedicated server. Bots will be added to the
# server until the total number of players (bots and humans) reaches the
# max_bots value. Each time a new player joins the server, a bot will be
# kicked from the server unless there are only min_bots number of bots
# currently on the server. After players disconnect from the server, bots
# will be automatically added back to the server until the total number
# of players reaches max_bots again. You should make max_bots be AT LEAST
# one less than the maxplayers value (otherwise no one will be able to join
# your server).
min_bots 0
max_bots 4
bot_chat_percent 1
bot_taunt_percent 2
bot_whine_percent 1
bot_endgame_percent 1
bot_chat_tag_percent 80
bot_chat_drop_percent 10
bot_chat_swap_percent 10
bot_chat_lower_percent 50
bot_logo_percent 4
random_color 1
# add 5 bots using different skill levels (a random skin and name will be chosen)
# reminder: addbot <skin> <name> <skill>
# set default skill level to 3 (for extra min/max bots)
# Note that above addbots will be used by min/max code until
# all addbot-bots are in use. After this code will generate
# new bots with default settings.
botskill 3